woensdag 17 maart 2010

Archief 2.0

Tja wat is archief 2.0 voor mij en hoe zie ik de toekomst van de archieven.
2.0 is allereerst voor mij DELEN, het delen van de informatie die wij bezitten. Het toegankelijk maken voor een breed publiek van al die interessante zaken die wij al eeuwen in onze kelders hebben. Interesseer de jeugd in de historisch kant van je gemeente door ze ook dingen te laten zien. We hebben over het algemeen zoveel interessante spullen. Laten we dat ook aan burgers tonen, door bijvoorbeeld meer zaken te digitaliseren.
2.0 en niet alleen archief 2.0 of ambtenaar 2.0, gaat wat mij betreft over DELEN van wat dan ook.

1 opmerking:

  1. Ja, dat is ook wel waar. 2.0 is delen.
    Ik heb net zelfrelectie geblogd en bij 2.0 komt flexibiliteit veel voor bij mij (tagcrowd ;))

    Maar delen is ook mooi gezegd, dat past ook beter bij vrijwilligerswerk (mag ik mijn blog nog aanpassen met verwijzing naar jouw blog ;-))

    BeantwoordenVerwijderen